Es jums saku: dziediet! - jo dziesmā ir mūsu tautas spēks!!!



... Es jums saku: dziediet! Dziediet, kad jums ir labi. Bet visvairāk dziediet, kad jātiek pāri nejēdzībai. 

Dziediet acīs tam, kas jūs lamā. Gavilējiet savā pārākumā, kad jūs sit. Es to ļoti labi atceros. Es biju mazs puika un redzēju pa istabas logu: kaimiņu māte sita savu dēlu. Viņš stāvēja pie klēts stūra un dziedāja. Māte viņu sita ar tādu kā stibu, kā slotas kātu, un viņš smējās un dziedāja. Viņa sita, un viņš dziedāja; viņa piegura, un viņš dziedāja. Tad viņa nolaida rokas un viņš dziedāja, noglāstīja savus sadauzītos plecus un aizgāja dziedādams.

Dziediet pārpildītos trolejbusos (nolādēti gribas savas dusmas izdziedāt!). Un, ja jums jāmaksā par dziedāšanu, tad samaksājiet!

Dziediet, kad jūs dzerat. Aiz skumjām, aiz garlaicības jūs dzerat. Jūs varat pusstopu izdzert, bet vai jūs varat pusstopu izdziedāt?

Dziediet pie kapa. Ko jūs klusējat, dziediet! Viņš nedzird. Ne viņam. Dziediet, ne viņam aizejot, bet jums paliekot. Ne par skujām kapā, bet par to lapu galotnē. Sev, dzīvie! – jums dziesma ir vajadzīga, ne viņam.

Kad jūs naktī pamostaties, lakstīgalas dzied. Redziet, arī naktī ir dziesma. Vai jūs dziedat tikai no rītiem tās saulainās? Bet dusmu dziesmas un izmisuma dziesmas, un  uzbrukuma dziesmas? Jā, kur ir jūsu uzbrukuma dziesmas?

Vai jūs jau esat uzvarējuši, kad dziedat tikai no rītiem? Vai uzvarēti, ka nedziedat  nemaz?....... 

/I.Ziedonis. Epifānijas./



Dziesmas nozīme latviešu tautas dzīvē.

Latviešu tautasdziesmas muzikālo tradīciju mantojums, kas mutvārdu formā tiek nodots no paaudzes paaudzei vairāku gadsimtu laikā. Latvijā tas ir saglabājies līdz mūsdienām. Mūsdienās Latvijā ir pierakstīti apmēram 2 miljoni tautasdziesmu, taču vissenākās melodijas un to variācijas ir sarežģīti. vai pat neiespējami pierakstīt ar nošu raksta palīdzību.

Latviešu četrrindu un sešrindu tautasdziesmas ir vissenākā un visnozīmīgākā latviešu folklora sastāvdaļa, kas, pirmkārt, apliecina tautas muzikālās tradīcijas, jo tās tika izpildītas vokāli, otrkārt, tās ietver ziņas par latviešu ikdienas dzīvi, treškārt, sniedz pierādījumus par galvenajiem notikumiem un izmaiņām tautas dzīvē. Tautasdziesmās sastopamie motīvi raksturo un informē par tautas attīstību, tās nodarbošanās veidu, senajiem reliģiskajiem uzskatiem. Tautasdziesmas teksta saturs nav jāsaprot burtiski, bieži vien tas ietver daudz dziļāku nozīmi, piemēram, seno maģisko rituālu elementus. Tautasdziesmu teksts nav atdalāms no melodijas, par to liecina pats saliktenis „tautasdziesma,” kas sastāv no diviem vārdiem „tauta” un „dziesma.” Var secināt, ka dziesmai latviešu tautas ikdienā un dzīvē bija ļoti svarīga un neaizstājama nozīme. Ar dziesmu piedzimstam, ar dziesmu ejam darbā, ar dziesmu svinam svētkus, ar dziesmu aizejam no šīs pasaules, dziesmā ir visu mūsu senču gudrība. Dziesma ir mūsu tautas spēks! 

https://www.dainuskapis.lv/katalogs/110/1.



Iesākumā bija Vārds ...
un Vārds bija pie Dieva, un Vārds bija Dievs. (Jāņa ev. 1:1) 

... un tas ir visuma pirmkods, vārds izsaka gribu, rada vibrāciju sašķeļot atomus ap sevi, tā iedarbinot pateiktā vārda materializēšanās mehānismu. Dziesma ir izdziedāts vārds - skaņa noteiktas frekvences diapazonā. Ne par velti veci ļauži saka - ja nevari neko labu pateikt, labāk klusē , jeb runāšana sudrabs - klusēšana zelts ... vārds nešķiro reliģijas un ticības, tā spēks darbojas pat tad, ja tam neticam, vai neapzināmies tā nozīmi.

To ļoti labi zina melno enerģiju valdnieki, kas attiecīgu frekvenču diapazonos, ko neuztver mūsu apzinātā auss, ieraksta negatīvu informāciju - šo metodi nereti izmanto popmūzikā, lai radītu atkarību no šāda, vai citāda mūzikas žndra, vai programmētu tautas uz pašiznīcināšanos. Tādēļ ir tik svarīgi turēt savu gara templi tīru un nepiesārņot to ar kaitīgu pārtiku, mūziku, gaisu, vizuālo un sabiedrisko mediju informāciju ... viss, kas mūsos ieiet jebkādā veidā - rada mūs veido mūs un, vai nu ceļ, vai degradē!

Skaņa gadu simteņiem tika izmantota dziedināšanai un apziņas transformēšanai. No šamaņu murmināšanas dziļā senatnē līdz gregoriāņu dziedājumiem katedrālēs, skaņas un mūzika vienmēr ir bijusi milzīga nozīme cilvēka dzīvē un kultūrā. Tikai salīdzinoši nesen ir uzsākti pētījumi par skaņu fizioloģisko ietekmi uz smadzenēm un organismu kopumā. Šo zinātnes virzienu sauc par psihoakustiku.

Ļoti daudzi zinātnieki ir mērījuši un pētījuši, kā mainās cilvēka apziņas stāvoklis, smadzeņu svārstības utml. Un skaņu ietekme ir ar prātu ļoti grūti kontrolējama.

Piemēram, dr. Sjū Čepmena veica eksperimentu Ņujorkas pilsētas slimnīcā, pētot mūzikas ietekmi uz priekšlaicīgi dzimušajiem mazuļiem. Vienai grupai bija jāklausās Brāmsa šūpuļdziesmu (stīgu instrumenti) sešas reizes dienā, toties otra grupa neklausījās neko. Mazuļi, kuri klausījās mūzika, ātrāk ņēmās svarā, tiem bija mazāk sarežģījumu, un tie tika izrakstīti no slimnīcas vidēji par nedēļu agrāk, nekā kontrolgrupas mazuļi.  

Kas notika?

No psihoakustikas viedokļa viss ir skaidrs, mūzikas arhitektūra- ritms un tembrs-radīja izmaiņas smadzenēs, stimulējot tās caur dzirdi. Šīs pārmaiņas mazināja jaundzimušajiem stresa līmeni, ļaujot dabiskajām pašizdziedināšanās spējām kļūt efektīvākām, nekā kontrolgrupai. 

Skaņu un mūzikas vibrācijas rada valodu, kuru saprot mūsu ķermenis un mūsu apziņa. Mūzika spēj radīt formas, ir pat tāda mūzikas pētīšanas metode- saucas kimatika, ko ir attīstījuši divi zinātnieki Hanss Jenny un Dr. Gay Manners. Šie zinātnieki ir savākuši lielu vairumu klimatisko zīmējumu, kuri radušies lai;zot skaņu vibrācijas caur Metāla plāksni ar dažādiem rezonējošiem objektiem. Šajos zīmējamos ir redzamas kalnu, ūdeņu ainavas, krāšņi dabas skati utt.

(https://video.mail.ru/mail/elavrina/344/1238.html Mapē).

Viens no zināmākajiem skaņas ietekmes pētniekiem dr. Tomatis, galvenokārt, pētīja to kā mūzika ietekmē psihoemocionālo stāvokli un grūtības mācības. Interesanti, ka dr. Tomatisu paaicināja uz benediktīniešu klosteri, lai viņš konsultētu mūkus, lielākā daļa no kuriem, pēkšņi bija kļuvuši grūtsirdīgi un depresīvi. Izzinot situāciju, atklājās, ka klosterī nesen ir mainījies abats, kurš, uzskatot sevi par ļoti progresīvu, bija aizliedzis gregoriāniskos dziedājumus. Pats to neapzinoties, abats bija atņēmis mūkiem svarīgu smadzeņu stimulācijas instrumentu. Turpinot tālāk pētīt mūzikas vibrācijas ietekmi, viņš atklāja augsto vibrāciju ietekmi uz smadzeņu darbību, emocionālajām problēmām un grūtībām mācībās.

Vēl viens piemērs. Dr Ohno no Kalifornijas pētījumu rezultātā ir spējis piemeklēt attiecīgo noti katrai no sešām aminoskābēm, no kurām sastāv DNS kods. Viņš pat spēja ierakstīt īš skaņas dažādām dzīvām būtnēm. Un, kas ir pats interesantākais,- tās nav nesakarīgas skaņas, bet gan īsta mūzika! Vienā no saviem eksperimentiem, viņš ierakstīja noteikta veida vēža šūnu ‘’melodiju’’, kura izrādījās ļoti līdzīga Šopēna Sēru valsim. Vai Šopēns intuitīvi uztvēra šo melodiju no pašas Dabas. 

Psihoakustiku, kā zinātnes virzienu ir radījis Toms Kenions (https://tomkenyon.com/). Viņa kompānija ABR pēta skaņu ietekmi uz apziņu un organismu. Ar skaņas palīdzību, piemēram, slavenais pētnieks, muzikants, dziedātājs un dziednieks Toms Kenions, ir radījis metodes, kuras pāatrina ārstniecisko terapiju un pozitīvas izmaiņas visā organismā. Viņa mājaslapā var šo mūziku paklausīties par brīvu.

Piemērs. Smagais roks izsūc enerģiju ne tikai no cilvēka, bet arī no ģerānijas. Daudzi pētījumi skar mūzikas ietekmi uz augu veģetāciju un dzīvnieku produktivitāti.

Pēc daudzu gadu pētījumiem dr. Karlsons no Minesotas noskaidroja, ka skaņām, kuras apgādā ar enerģiju augus, ir tieši tā pati vibrācija, kas skaņām, kuras pēc Tomatisa pētījumiem, paplašina cilvēku apziņu. Tās ir skaņas ar minimālo vibrāciju 5000Hz, kuras pozitīvi iedarbojas uz mums. Interesenti, ka arī putnu dziesmu vibrācijas ir aptuveni šajā diapazonā.

Dr. Karlsons baroka stila mūzikai pievienoja skaņu 5000Hz diapozonā un atskaņoja to augiem, dodot arī barības vielas. Mūzika palielināja barības vielu uzņemšanas efektivitāti par 700%, kā rezultātā to augšanas ātrums palielinājās par 99%! Piemēram augs, kurš parasti sasniedz 50cm augstumu, pēc 2,5 gadu apstrādes ar barības vielām un mūzikas atskaņošanu, izauga 400 m liels un nokļuva Ginesa rekordu grāmatā...

Augu muzikālā ‘’papildbarība’’ palīdzēja izārstēt bojātus augus, ražīgums pieauga pat 25 reizes. Karlsons panāca 5kārtēju graudaugu ražīguma pieaugumu un ir pārliecināts, ka mēslošanu apvienojot ar mūziku, varētu atrisināt pārtikas trūkumu pasaulē. Vai traktori jāaprīko ar stereosistēmām? J1993.gadā Karlsons, pēc Krievijas amatpersonu uzaicinājuma, devās uz Krieviju, lai palīdzētu palielināt graudaugu ražu. 1992.gadā princis Čārlzs izmantoja Karlsona metodi Sadlī pils dārzā, izaudzējot 65 rozes no viena krūma, ja parasti ir ap 5.

Vai, mums, cilvēkiem palīdzētu mūzikas klausīšanās 5000Hz frekvencē pie pusdienu galda, lai efektīvāk uzņemtu barības vielas? Visādā gadījumā pēc pēdējiem pētījumiem, kad ēdot klausāmies klasisko vai melodisku mūziku, mēs ēdam lēnāk, un tas veicina pilnvērtīgāku ēdiena uzņemšanu. Galu galā, lēnāk ēdot, mēs arī apēdam mazāk, tādā veidā samazinot liekā svara rašanās risku.

Tajā laikā, kad dr. Karlsons bija aizrāvies ar augu-rekordistu audzēšanu, citā vietā bioķīmiķis dr. A.Keipeds atklāja, kā ar skaņu palīdzību dzēst cilvēka vecās atmiņas.

Smadzeņu viļņu ābece

Lielākā daļa no mums zina, ka cilvēks ir viegli elektrisks. Šī elektrība, tieši tāpat kā hidroelektrostacijās, veidojas no kustības, tāpat mūsu ķermeņos veidojas no šūnu, orgānu u.c. vibrācijām. Standarta paņēmiens, kā izmērīt smadzeņu aktivitāti, ir encefalogramma. Lielākā daļa no mums ir dzirdējuši, ka smadzeņu aktivitāte iedalās četros līmeņos (citos avotos ir vēl piektais, K-komplekss- ļoti augsta aktivitāte):

Delta - vibrāciju biežums 0,5-4 Hz, dziļš miegs, bezapziņas stāvoklis, parasti bez sapņiem.

Teta - 4-8 Hz, miegs, kurā ir daudz vizuālu tēlu, sapņi utml.

Alfa - 8- 14 Hz atslābinošs, meditatīvs stāvoklis, apziņa paplašinās. Bieži vien tiek saistīts ar dažādiem paātrinātas apmācības metodēm.

Beta - 14-23 Hz (mēdz būt augstāka beta- 33Hz), šī ir smadzeņu aktivitāte, kad mēs esam pilnīgā nomodā.

....Fizika...

Jebkura skaņu vibrācija sastāv no viļņveida formām, kuras cikls ir attālums starp viļņu virsotnēm, un tiek mērīts Hz(hercos).Jo biežāka vibrācija, jo augstāka skaņa. Cilvēka dzirde normāli uztver diapazonu no 20 -20 000 Hz. Daži dzird augstākas skaņas, bet ārkārtīgi reti zemākas par 20.

Ir vairāki iespējamie varianti, kā panākt smadzeņu izmainītu stāvokli. Ir jāatceras, ka vairākums cilvēku nedzird skaņas, kuras ir zemākas par 20Hz, bet kuras ir tipiskas smadzeņu vibrācijas. Piemēram, zemā Alfa (meditatīvais stāvoklis starp miegu un nomodu) atrodas diapazonā 8-9Hz, aiz dzirdamības sliekšņa.

Viena no metodēm saucas signāla diferenciācija, kad divas skaņas ar dažādām vibrācijām, piemēram, 200 un 208Hz, tiek vienlaicīgi atskaņotas. Smadzenes noskaņojas uz šiem 8Hz.Var izmantot arī skaņas ritmus.

Cita metode ir tā, ko Izmanto Acoustic Brain Research (ABR) kasetēs- tā ir zemu skaņu pārraidīšana noteiktā ritmā, lai novestu smadzenes vēlamājā stāvoklī.

Runājot par smadzeņu darbību un ķermeņa uztveri, viens no aspektiem, kas saistīts ar vibrācijām ir tas, dažādas vibrācijas var izsaukt rezonansi, dažādās ķermeņa vietās, tādā veidā aktivizējot emocionāli/mentālo aktivitāti, kas saistīta ar šo konkrēto vietu.

https://www.youtube.com/watch?v=P6DtlzCRr8M

https://video.mail.ru/mail/elavrina/344/1237.html mājās 5o min

Liecības par mūzikas dziedinošo spēku nāk no sirmas senatnes. Neoplatoniķis Boēcijs savā traktātā ‘’Par mūziku’’ apliecina, ka mūziķi Terpandrs un Arions ar dziedāšanas palīdzību Ir divu pilsētu iedzīvotājus no smagām slimībām. Jau ‘’Odisejā’’ pieminēts, ka Odiseja brūce no dziedāšanas un mūzikas ir pārstājusi asiņot. Homērs norādīja arī uz to, ka Ahillejs savas dusmas slāpēja ar liras spēlēšanu.

Dažādu tautu un cilšu kultūras tradīcijās mūzikai bija galvenā loma. Amerikas indiāņiem bija pazemes telpas, kurās viņi noskaņoja savus instrumentus, gatavojoties dziedinošajiem rituāliem. Ļoti daudzās kultūrās dažādas skaņu tehnoloģijas tika pielietotas tieši dziedinošiem mērķiem. Navaho cilts dziedinošie rituāli, kurus veica speciāli sagatavoti dziedoņi, savā sarežģītībā apbrīnojami līdzinās Vāgnera operu partitūrām. Kalahari tuksneša bušmenu ekstātiskajām dejām ir neparastas dziedinošās spējas, par ko liecina daudzi antropoloģiskie pētījumi un kinofilmas.

Dažas izcilas garīgās tradīcijas izstrādāja skaņu tehnikas, kuras ne tikai spēja izmainīt apziņas stāvokli, bet radīja arī dažādu specifisku ietekmi. Pirmkārt, jāmin Tibetas daudzbalsīgos dziedājumus, Sofistu ordeņu garīgos dziedājumus, hinduistu badžani un kirtani, bet īpaši –senā Nada-jogas māksla vai ceļš uz vienotību caur skanējumu. Indiešu tehnikas nosaka sakarības starp konkrētu skaņu vibrāciju augstumu un indivīda čakru. Šīs zināšanas ļauj precīzi iedarboties uz konkrētu problēmu.

Piemēram, ir izpētīts, ka Gregoriāņu kora dziedājumi, vai Hildegarda Van Bingena mūzika, ir īpaši piemērota sirdij. Tāpat arī Tibetas dziedošo kausu skaņas, kuru dziedinošais efekts ir īpaši brīnumains. Šie kausi rada vairākas harmoniskas skaņas vienlaikus, kuras rezonē ar ķermeni. Skaņas rada atslābinošu, nomierinošu efektu- ādu stāvokli, kurā ķermenis atjaunojās un iegūst līdzsvaru.

Dziedinošs videoseanss: https://video.mail.ru/mail/nata.sky.71/511/513.html

Jebkura parādība Visumā ir dažādu vibrāciju kombinācijas. Atsevišķiem orgāniem un mūsu organisma sistēmām veselā stāvoklī, ir raksturīgas noteiktas harmoniskas vibrācijas.

Kad cilvēks saslimst, tad viņa ķermeņa ‘’melodijā’’ iezogas ‘’falšas notiņas’’. Un, ja izdotos ierakstīt vesela organisma melodiju, tad mums rastos unikāla iespēja atjaunot tā normālās vibrācijas saslimšanas gadījumā.

70-gados šī ideja ienāca prātā angļu osteopātam dr. Pīteram Mennersam, kurš radīja instrumentu, ar kuru, pieskaroties ādāi, varēja cilvēka ķermenī ievadīt skaņu signālus ar vibrāciju ātrumu 30-60 000Hz. Viņš saprata, ka ķermeņa kopējā vibrācija sastāv no atsevišķu orgānu, audu u molekulu vibrācijām. Tas nozīmē, ka principā cilvēka ķermenis ir liels daudzlīmeņu rezonators.

Ķīnā, piemēram, masveidā izlaiž mūzikas albūmus ar šādiem, mums nepierastiem nosaukumiem: ‘’Bezmiegs’’, ‘’Gremošana’’, ‘’Migrēna’’, ‘’Aknas’’, Plaušas’’, ‘’Sirds’’ utml. Ķīnieši lietošos ierakstos kā tabletes. Līdzīgi ieraksti tiek ražoti arī Japānā. Amerikas dietologi un narkologi sāka piedāvāt tirgū CD svara regulēšanai un kā palīgu smēķēšanas atmešanai. Skaņu terapijas iNstitūtā (ASV, Arizona) ar mūzikas palīdzību pat ataudzē matus.

Mūzika un Joga ir atsevišķa un ļoti plaša tēma.

Skaņu terapijas ietekme ir ne tikai uz emocionalitāti, bet arī uz visa ķermeni. Piemēram, veselam kuņģa-zarnu traknam ir vibrācija, kura atbilst notij Fa, kur augšējais Fa palīdz izvadīt no ķermeņa toksīnus. Nots Do- savienojot cilvēku ar kosmosu- palīdz izārstēties no psoriāzes, bet Do Si un SOL savinojums atvieglo onkoloģisko salimšanu terapiju.

Lielu nozīmi dziedināšana ar savu balsi piešķīra senajā Indijā un Ķīna. Mūsdienu pētījumi apstiprina, pašradīto skaņu dziedinošo ietekmi un zinātnieku ieteikumi daudzējādā ziņā sakrīt tiem, kuri bija izstrādāti senatnē Austrumos. Piemēram:

Skaņa ‘’I’’- attīra degunu’’, ārs’te acis;

„U’’ – nostiprina kaklu un balssaites;

 ‘’V’’, ‘’N’’, ‘’M’’, ‘’E’’- uzlabo galvas smadzeņu darbību;

Ar ‘’O’’, ‘’A’’, „S’’- ārstē sirds saslimšas...utt Tāpat arī dažādu skaņu apvienojumiem ir dziedinošs spēks - mantrām.

Jebkurš cilvēks var iemācīties sevi uzskaņot, izmantojot skaņas un zilbes vai mantras. Jādzied patskaņi tik ilgi, līdz skaņa kļūst tīra un sāk vibrēt orgānā, uz kuru iedarbojaties, tajā parādās siltums. Skaņas augstumu un spēku vajag piemeklēt tīri intuitīvi.

Bet jau mūsdienu zinātnieki ir izpētījuši, ka tomēr skaņas augstumam un stiprumam ir nozīme. Zemai un vidējai tāi ir jābūt, ārstējot sirds un plaušu saslimšanas, bet augstākai iekšējo orgānu slimību ārstēšanai.

No skaņām pārejām uz mantrām, vārdu salikumiem, kuri nes enerģētisko un dziedinošo lādiņu. No senatnes jau zināja, ka īpaši vārdi, teikumi, kas izteikti noteiktā tonī, var būt ļoti spēcīgas zāles. Uz šo tiek bals’tītyi arī vārdojumi. Bet, protams, visvarenākās, ir gadsimtiem slīpētās lūgsnas, kas nes sevī ne tikai jēdzienisko nozīmi, bet arī reālu pozitīvo vārdu un skaņu enerģētiku.

Arī Cigun praksē pastāv skaņu vingrošana, lai harmonizētu ķermeņa vibrācijas un, lai enerģija cirkulētu normāli..

Kā vēl viens skaņu dziedināšanas paņēmiens minama ārstēšana ar dabas skaņām. To izmanto psihoterapijas praksēs, meditācijās un citur, kur ir nepieciešams atslābināties. Visiem ir labi zināms, cik labvēlīgas, īpaši pilsētniekam, ir dabas skaņas.

Mūsu ķermenī ir trīs galvenie ritmi- elpošana, sirds ritms un galvas/muguras smadzeņu ritms. Bez tam, kā jau minēju, arī katram orgānam un sistēmai ir savs ritms. Enerģija, kas ir ap mūsu ķermeni, jeb aurai, arī ir savs vibrāciju ritms. Ajūrvēdā ir daudz raks’tits par katrai čakrai atbilstošajām skaņu un toņu vibrācijām.

60-jos gados dr. Hanss Dženijs, mediciības doktors un antropologs, veica plašus ekperimentus par mūzikas ietekmi uz formu. Viņš demonstrēja skaņas ietekmi uz smiltīm, ūdeni un citām stihijām. Skaņa radīja brīnišķīgas simetriskas mandalas, kuru zīmējumi bija atkarīgi no skaņas augstuma. Tika konstatēts, ka senās jantras, kas attēlo čakras, kurām pēc Ajūrvēdas ir vismaz 2000 gadu, precīzi atbilst tām formām, ko rada čakru skaņas.

Balstoties uz visu šo informāciju, ir saprotams, ka mēs paši no mūzikas pērlēm varam radīt savu mājas ‘’aptieciņu’’, kas papildinās ārsniecības preperātus, tējas, medu utml.

Katram no mums, atkarībā no emocionālā vai fiziskā stāvokļa, ir nepieciešamas konkrētas muzikālas virācijas. Mūzikas skaņdarbi spēj ienest mieru dvēselē, jeb to graut, var iedvesmot un var radīt trauksmi un nemieru, niknumu un agresiju.

Mūzikas terapija it kā ļoti nesens veids, kā dziedināt ķermeni un garu. Bet viss jaunais ir labi aizmirsts vecais.

https://kristineliepina.1s.lv/312-muzikas…

Komentāri (0)  |  2016-03-16 18:45  |  Skatīts: 3920x         Ieteikt draugiem       TweetMe   

Atpakaļ