Mums vajadzetu pāriet no zināšanu izglītības pie saprašanas izglītības.




"... lai kā mēs negribētu, sabiedrības šķelšanās izglītības jomā notiek! pastāv vai nu ļoti spēcīga un intelektuāli attīstīta elite, un tas ir visur, ne tikai pie mums, vai nu kaut kāda nesaprotama masa, kura zina ļoti maz, nekur neorientējas, neko nesaprot ... Mums vajadzetu pāriet no zināšanu izglītības pie saprašanas izglītības, kas ir principiāli pilnīgi kaut kas cits. Tas nozīmē: kāda jēga man mācīties Ņutona binomu, ja es savas dzīves laikā neatradīšu kur to pielietot!? Mēs dzīvojam laikā, kad, ja man to ievajadzēsies, es to uzzinašu pāris sekundēs! Mēs nevaram turēt bērnus skolā 15 gadus, lai sastūķētu viņos visas zināšanas, kuras cilvēce uz šo brīdi ir uzkrājusi un tas nozīmē, ka steidzami ir kaut kas jāizdomā ... drīzāk jāsāk attīstīt viņos sapratni kā ar šo informāciju apieties, kā filtrēt, kā izvērtēt, ko tas viss nozīmē, kas ir vērtība un kas nav ... Mums vārda tiešā nozīmē ir jāmāca bērniem filosofija, pasaules redzējums, vērtību izpratne ... un šis ir jautajums, kuru mums neizdosies noignorēt un kuram tikt pāri mums nebūs tik vienkarši!"
Komentāri (0)  |  2017-10-17 04:56  |  Skatīts: 1722x         Ieteikt draugiem       TweetMe   

Atpakaļ