
Mūzika un skaņa gadu simteņiem tikai izmantota dziedināšanai un apziņas transformēšanai. No šamaņu murmināšanas dziļā senatnē līdz gregoriāņu dziedājumiem katedrālēs, skaņas un mūzika vienmēr ir bijusi milzīga nozīme cilvēka dzīvē un kultūrā. Tikai salīdzinoši nesen ir uzsākti pētījumi par skaņu fizioloģisko ietekmi uz smadzenēm un organismu kopumā. Šo zinātnes virzienu sauc par psihoakustiku.
Ļoti daudzi zinātnieki ir mērījuši un pētījuši, kā mainās cilvēka apziņas stāvoklis, smadzeņu svārstības utml. Un skaņu ietekme ir ar prātu ļoti grūti kontrolējama.
Piemēram, dr. Sjū Čepmena veica eksperimentu Ņujorkas pilsētas slimnīcā, pētot mūzikas ietekmi uz priekšlaicīgi dzimušajiem mazuļiem. Vienai grupai bija jāklausās Brāmsa šūpuļdziesmu (stīgu instrumenti) sešas reizes dienā, toties otra grupa neklausījās neko. Mazuļi, kuri klausījās mūzika, ātrāk ņēmās svarā, tiem bija mazāk sarežģījumu, un tie tika izrakstīti no slimnīcas vidēji par nedēļu agrāk, nekā kontrolgrupas mazuļi.
Kas notika?
No psihoakustikas viedokļa viss ir skaidrs, mūzikas arhitektūra- ritms un tembrs-radīja izmaiņas smadzenēs, stimulējot tās caur dzirdi. Šīs pārmaiņas mazināja jaundzimušajiem stresa līmeni, ļaujot dabiskajām pašizdziedināšanās spējām kļūt efektīvākām, nekā kontrolgrupai.
Skaņu un mūzikas vibrācijas rada valodu, kuru saprot mūsu ķermenis un mūsu apziņa. Mūzika spēj radīt formas, ir pat tāda mūzikas pētīšanas metode- saucas kimatika, ko ir attīstījuši divi zinātnieki Hanss Jenny un Dr. Gay Manners. Šie zinātnieki ir savākuši lielu vairumu klimatisko zīmējumu, kuri radušies lai;zot skaņu vibrācijas caur Metāla plāksni ar dažādiem rezonējošiem objektiem. Šajos zīmējamos ir redzamas kalnu, ūdeņu ainavas, krāšņi dabas skati utt. (https://video.mail.ru/mail/elavrina/344/1… Mapē).
Viens no zināmākajiem skaņas ietekmes pētniekiem dr. Tomatis, galvenokārt, pētīja to kā mūzika ietekmē psihoemocionālo stāvokli un grūtības mācības. Interesanti, ka dr. Tomatisu paaicināja uz benediktīniešu klosteri, lai viņš konsultētu mūkus, lielākā daļa no kuriem, pēkšņi bija kļuvuši grūtsirdīgi un depresīvi. Izzinot situāciju, atklājās, ka klosterī nesen ir mainījies abats, kurš, uzskatot sevi par ļoti progresīvu, bija aizliedzis gregoriāniskos dziedājumus. Pats to neapzinoties, abats bija atņēmis mūkiem svarīgu smadzeņu stimulācijas instrumentu. Turpinot tālāk pētīt mūzikas vibrācijas ietekmi, viņš atklāja augsto vibrāciju ietekmi uz smadzeņu darbību, emocionālajām problēmām un grūtībām mācībās.
Vēl viens piemērs. Dr Ohno no Kalifornijas pētījumu rezultātā ir spējis piemeklēt attiecīgo noti katrai no sešām aminoskābēm, no kurām sastāv DNS kods. Viņš pat spēja ierakstīt īš skaņas dažādām dzīvām būtnēm. Un, kas ir pats interesantākais,- tās nav nesakarīgas skaņas, bet gan īsta mūzika! Vienā no saviem eksperimentiem, viņš ierakstīja noteikta veida vēža šūnu ‘’melodiju’’, kura izrādījās ļoti līdzīga Šopēna Sēru maršam. Vai Šopēns intuitīvi uztvēra šo melodiju no pašas Dabas.
Psihoakustiku, kā zinātnes virzienu ir radījis Toms Kenions (https://tomkenyon.com/). Viņa kompānija ABR pēta skaņu ietekmi uz apziņu un organismu. Ar skaņas palīdzību, piemēram, slavenais pētnieks, muzikants, dziedātājs un dziednieks Toms Kenions, ir radījis metodes, kuras pāatrina ārstniecisko terapiju un pozitīvas izmaiņas visā organismā. Viņa mājaslapā var šo mūziku paklausīties par brīvu.
"Piemērs. Smagais roks izsūc enerģiju ne tikai no cilvēka, bet arī no ģerānijas. Daudzi pētījumi skar mūzikas ietekmi uz augu veģetāciju un dzīvnieku produktivitāti."
Pēc daudzu gadu pētījumiem dr. Karlsons no Minesotas noskaidroja, ka skaņām, kuras apgādā ar enerģiju augus, ir tieši tā pati vibrācija, kas skaņām, kuras pēc Tomatisa pētījumiem, paplašina cilvēku apziņu. Tās ir skaņas ar minimālo vibrāciju 5000Hz, kuras pozitīvi iedarbojas uz mums. Interesenti, ka arī putnu dziesmu vibrācijas ir aptuveni šajā diapazonā.
Dr. Karlsons baroka stila mūzikai pievienoja skaņu 5000Hz diapozonā un atskaņoja to augiem, dodot arī barības vielas. Mūzika palielināja barības vielu uzņemšanas efektivitāti par 700%, kā rezultātā to augšanas ātrums palielinājās par 99%! Piemēram augs, kurš parasti sasniedz 50cm augstumu, pēc 2,5 gadu apstrādes ar barības vielām un mūzikas atskaņošanu, izauga 400 m liels un nokļuva Ginesa rekordu grāmatā...
Augu muzikālā ‘’papildbarība’’ palīdzēja izārstēt bojātus augus, ražīgums pieauga pat 25 reizes. Karlsons panāca 5kārtēju graudaugu ražīguma pieaugumu un ir pārliecināts, ka mēslošanu apvienojot ar mūziku, varētu atrisināt pārtikas trūkumu pasaulē. Vai traktori jāaprīko ar stereosistēmām? J1993.gadā Karlsons, pēc Krievijas amatpersonu uzaicinājuma, devās uz Krieviju, lai palīdzētu palielināt graudaugu ražu. 1992.gadā princis Čārlzs izmantoja Karlsona metodi Sadlī pils dārzā, izaudzējot 65 rozes no viena krūma, ja parasti ir ap 5.
Vai, mums, cilvēkiem palīdzētu mūzikas klausīšanās 5000Hz frekvencē pie pusdienu galda, lai efektīvāk uzņemtu barības vielas? Visādā gadījumā pēc pēdējiem pētījumiem, kad ēdot klausāmies klasisko vai melodisku mūziku, mēs ēdam lēnāk, un tas veicina pilnvērtīgāku ēdiena uzņemšanu. Galu galā, lēnāk ēdot, mēs arī apēdam mazāk, tādā veidā samazinot liekā svara rašanās risku.
Tajā laikā, kad dr. Karlsons bija aizrāvies ar augu-rekordistu audzēšanu, citā vietā bioķīmiķis dr. A.Keipeds atklāja, kā ar skaņu palīdzību dzēst cilvēka vecās atmiņas.
Smadzeņu viļņu ābece
Lielākā daļa no mums zina, ka cilvēks ir viegli elektrisks. Šī elektrība, tieši tāpat kā hidroelektrostacijās, veidojas no kustības, tāpat mūsu ķermeņos veidojas no šūnu, orgānu u.c. vibrācijām. Standarta paņēmiens, kā izmērīt smadzeņu aktivitāti, ir encefalogramma. Lielākā daļa no mums ir dzirdējuši, ka smadzeņu aktivitāte iedalās četros līmeņos (citos avotos ir vēl piektais, K-komplekss- ļoti augsta aktivitāte):
Delta - vibrāciju biežums 0,5-4 Hz, dziļš miegs, bezapziņas stāvoklis, parasti bez sapņiem.
Teta - 4-8 Hz, miegs, kurā ir daudz vizuālu tēlu, sapņi utml.
Alfa - 8- 14 Hz atslābinošs, meditatīvs stāvoklis, apziņa paplašinās. Bieži vien tiek saistīts ar dažādiem paātrinātas apmācības metodēm.
Beta - 14-23 Hz (mēdz būt augstāka beta- 33Hz), šī ir smadzeņu aktivitāte, kad mēs esam pilnīgā nomodā.
Fizika
Jebkura skaņu vibrācija sastāv no viļņveida formām, kuras cikls ir attālums starp viļņu virsotnēm, un tiek mērīts Hz(hercos).Jo biežāka vibrācija, jo augstāka skaņa. Cilvēka dzirde normāli uztver diapazonu no 20 -20 000 Hz. Daži dzird augstākas skaņas, bet ārkārtīgi reti zemākas par 20.
Ir vairāki iespējamie varianti, kā panākt smadzeņu izmainītu stāvokli. Ir jāatceras, ka vairākums cilvēku nedzird skaņas, kuras ir zemākas par 20Hz, bet kuras ir tipiskas smadzeņu vibrācijas. Piemēram, zemā Alfa (meditatīvais stāvoklis starp miegu un nomodu) atrodas diapazonā 8-9Hz, aiz dzirdamības sliekšņa.
Viena no metodēm saucas signāla diferenciācija, kad divas skaņas ar dažādām vibrācijām, piemēram, 200 un 208Hz, tiek vienlaicīgi atskaņotas. Smadzenes noskaņojas uz šiem 8Hz.Var izmantot arī skaņas ritmus.
Cita metode ir tā, ko Izmanto Acoustic Brain Research (ABR) kasetēs- tā ir zemu skaņu pārraidīšana noteiktā ritmā, lai novestu smadzenes vēlamājā stāvoklī.
Runājot par smadzeņu darbību un ķermeņa uztveri, viens no aspektiem, kas saistīts ar vibrācijām ir tas, dažādas vibrācijas var izsaukt rezonansi, dažādās ķermeņa vietās, tādā veidā aktivizējot emocionāli/mentālo aktivitāti, kas saistīta ar šo konkrēto vietu.
https://www.youtube.com/watch?v=P6DtlzCRr8M
https://video.mail.ru/mail/elavrina/344/1…
Liecības par mūzikas dziedinošo spēku nāk no sirmas senatnes. Neoplatoniķis Boēcijs savā traktātā ‘’Par mūziku’’ apliecina, ka mūziķi Terpandrs un Arions ar dziedāšanas palīdzību Ir divu pilsētu iedzīvotājus no smagām slimībām. Jau ‘’Odisejā’’ pieminēts, ka Odiseja brūce no dziedāšanas un mūzikas ir pārstājusi asiņot. Homērs norādīja arī uz to, ka Ahillejs savas dusmas slāpēja ar liras spēlēšanu.
Dažādu tautu un cilšu kultūras tradīcijās mūzikai bija galvenā loma. Amerikas indiāņiem bija pazemes telpas, kurās viņi noskaņoja savus instrumentus, gatavojoties dziedinošajiem rituāliem. Ļoti daudzās kultūrās dažādas skaņu tehnoloģijas tika pielietotas tieši dziedinošiem mērķiem. Navaho cilts dziedinošie rituāli, kurus veica speciāli sagatavoti dziedoņi, savā sarežģītībā apbrīnojami līdzinās Vāgnera operu partitūrām. Kalahari tuksneša bušmenu ekstātiskajām dejām ir neparastas dziedinošās spējas, par ko liecina daudzi antropoloģiskie pētījumi un kinofilmas.
Dažas izcilas garīgās tradīcijas izstrādāja skaņu tehnikas, kuras ne tikai spēja izmainīt apziņas stāvokli, bet radīja arī dažādu specifisku ietekmi. Pirmkārt, jāmin Tibetas daudzbalsīgos dziedājumus, Sofistu ordeņu garīgos dziedājumus, hinduistu badžani un kirtani, bet īpaši –senā Nada-jogas māksla vai ceļš uz vienotību caur skanējumu. Indiešu tehnikas nosaka sakarības starp konkrētu skaņu vibrāciju augstumu un indivīda čakru. Šīs zināšanas ļauj precīzi iedarboties uz konkrētu problēmu.
Piemēram, ir izpētīts, ka Gregoriāņu kora dziedājumi, vai Hildegarda Van Bingena mūzika, ir īpaši piemērota sirdij. Tāpat arī Tibetas dziedošo kausu skaņas, kuru dziedinošais efekts ir īpaši brīnumains. Šie kausi rada vairākas harmoniskas skaņas vienlaikus, kuras rezonē ar ķermeni. Skaņas rada atslābinošu, nomierinošu efektu- ādu stāvokli, kurā ķermenis atjaunojās un iegūst līdzsvaru.
Jebkura parādība Visumā ir dažādu vibrāciju kombinācijas. Atsevišķiem orgāniem un mūsu organisma sistēmām veselā stāvoklī, ir raksturīgas noteiktas harmoniskas vibrācijas.
"Kad cilvēks saslimst, tad viņa ķermeņa ‘’melodijā’’ iezogas ‘’falšas notiņas’’. Un, ja izdotos ierakstīt vesela organisma melodiju, tad mums rastos unikāla iespēja atjaunot tā normālās vibrācijas saslimšanas gadījumā."
70-gados šī ideja ienāca prātā angļu osteopātam dr. Pīteram Mennersam, kurš radīja instrumentu, ar kuru, pieskaroties ādāi, varēja cilvēka ķermenī ievadīt skaņu signālus ar vibrāciju ātrumu 30-60 000Hz. Viņš saprata, ka ķermeņa kopējā vibrācija sastāv no atsevišķu orgānu, audu u molekulu vibrācijām. Tas nozīmē, ka principā cilvēka ķermenis ir liels daudzlīmeņu rezonators.
Ķīnā, piemēram, masveidā izlaiž mūzikas albūmus ar šādiem, mums nepierastiem nosaukumiem: ‘’Bezmiegs’’, ‘’Gremošana’’, ‘’Migrēna’’, ‘’Aknas’’, Plaušas’’, ‘’Sirds’’ utml. Ķīnieši lietošos ierakstos kā tabletes. Līdzīgi ieraksti tiek ražoti arī Japānā. Amerikas dietologi un narkologi sāka piedāvāt tirgū CD svara regulēšanai un kā palīgu smēķēšanas atmešanai. Skaņu terapijas iNstitūtā (ASV, Arizona) ar mūzikas palīdzību pat ataudzē matus.
Mūzikas ietekme uz smadzenēm.
Lūk apkopoti tikai paši nozīmīgākie reģioni, kas atbild par mūsu spēju saklausīt vai izpildīt mūziku tieši tādā veidā, kā mums tas parasti izdodas.

Mūzika un Joga.
Skaņu terapijas ietekme ir ne tikai uz emocionalitāti, bet arī uz visa ķermeni. Piemēram, veselam kuņģa-zarnu traknam ir vibrācija, kura atbilst notij Fa, kur augšējais Fa palīdz izvadīt no ķermeņa toksīnus. Nots Do- savienojot cilvēku ar kosmosu- palīdz izārstēties no psoriāzes, bet Do Si un SOL savinojums atvieglo onkoloģisko salimšanu terapiju.
Lielu nozīmi dziedināšana ar savu balsi piešķīra senajā Indijā un Ķīna. Mūsdienu pētījumi apstiprina, pašradīto skaņu dziedinošo ietekmi un zinātnieku ieteikumi daudzējādā ziņā sakrīt tiem, kuri bija izstrādāti senatnē Austrumos. Piemēram:
Skaņa ‘’I’’- attīra degunu’’, ārs’te acis;
„U’’ – nostiprina kaklu un balssaites;
‘’V’’, ‘’N’’, ‘’M’’, ‘’E’’- uzlabo galvas smadzeņu darbību;
Ar ‘’O’’, ‘’A’’, „S’’- ārstē sirds saslimšas...utt Tāpat arī dažādu skaņu apvienojumiem ir dziedinošs spēks - mantrām.
Jebkurš cilvēks var iemācīties sevi uzskaņot, izmantojot skaņas un zilbes vai mantras. Jādzied patskaņi tik ilgi, līdz skaņa kļūst tīra un sāk vibrēt orgānā, uz kuru iedarbojaties, tajā parādās siltums. Skaņas augstumu un spēku vajag piemeklēt tīri intuitīvi.
Bet jau mūsdienu zinātnieki ir izpētījuši, ka tomēr skaņas augstumam un stiprumam ir nozīme. Zemai un vidējai tāi ir jābūt, ārstējot sirds un plaušu saslimšanas, bet augstākai iekšējo orgānu slimību ārstēšanai.
No skaņām pārejām uz mantrām, vārdu salikumiem, kuri nes enerģētisko un dziedinošo lādiņu. No senatnes jau zināja, ka īpaši vārdi, teikumi, kas izteikti noteiktā tonī, var būt ļoti spēcīgas zāles. Uz šo tiek bals’tītyi arī vārdojumi. Bet, protams, visvarenākās, ir gadsimtiem slīpētās lūgsnas, kas nes sevī ne tikai jēdzienisko nozīmi, bet arī reālu pozitīvo vārdu un skaņu enerģētiku.
Arī Cigun praksē pastāv skaņu vingrošana, lai harmonizētu ķermeņa vibrācijas un, lai enerģija cirkulētu normāli..
Kā vēl viens skaņu dziedināšanas paņēmiens minama ārstēšana ar dabas skaņām. To izmanto psihoterapijas praksēs, meditācijās un citur, kur ir nepieciešams atslābināties. Visiem ir labi zināms, cik labvēlīgas, īpaši pilsētniekam, ir dabas skaņas.
Mūsu ķermenī ir trīs galvenie ritmi- elpošana, sirds ritms un galvas/muguras smadzeņu ritms. Bez tam, kā jau minēju, arī katram orgānam un sistēmai ir savs ritms. Enerģija, kas ir ap mūsu ķermeni, jeb aurai, arī ir savs vibrāciju ritms. Ajūrvēdā ir daudz raks’tits par katrai čakrai atbilstošajām skaņu un toņu vibrācijām.
60-jos gados dr. Hanss Dženijs, mediciības doktors un antropologs, veica plašus ekperimentus par mūzikas ietekmi uz formu. Viņš demonstrēja skaņas ietekmi uz smiltīm, ūdeni un citām stihijām. Skaņa radīja brīnišķīgas simetriskas mandalas, kuru zīmējumi bija atkarīgi no skaņas augstuma. Tika konstatēts, ka senās jantras, kas attēlo čakras, kurām pēc Ajūrvēdas ir vismaz 2000 gadu, precīzi atbilst tām formām, ko rada čakru skaņas.
"Balstoties uz visu šo informāciju, ir saprotams, ka mēs paši no mūzikas pērlēm varam radīt savu mājas ‘’aptieciņu’’, kas papildinās ārsniecības preperātus, tējas, medu utml."
Katram no mums, atkarībā no emocionālā vai fiziskā stāvokļa, ir nepieciešamas konkrētas muzikālas virācijas. Mūzikas skaņdarbi spēj ienest mieru dvēselē, jeb to graut, var iedvesmot un var radīt trauksmi un nemieru, niknumu un agresiju.
Mūzikas terapija it kā ļoti nesens veids, kā dziedināt ķermeni un garu. Bet viss jaunais ir labi aizmirsts vecais. Vispopulārākais pētījums ir apkopots Dona Kempbella grāmatā ‘’Mocarta efekts’’:
- Mūzika ietekmē elpošanu;
- Ietekmē sirds ritmu, pulsu un asinspiedienu;
- Palēnina un līdzsvaro smadzeņu ritmu;
- Samazina muskuļu saspringumu, paaugstina koordināciju;
- Ietekmē ķermeņa temperatūru;
- Var paaugstināt endorfīna līmeni;
- Pazemina stresu, regulē hormonu izdalīšanos;
- Aktivizē imūnfunkciju;
- Maina telpas uztveri;
- Maina laika uztveri;
- Uzlabo atmiņu un mācītiesspēju;
- Paaugstina darba produktivitāti;
- Veicina romantisma un seksualitātes paugstināšanos;
- Veicina gremošanu;
- Uzlabo simbolisko zemapziņas uztveri;
- Palīdz izstrādāt drošības sajūtu, utt..
Iespaidīgi vai ne?
Īstenībā mūzikas terapija Eiropā oficiāli atzīta tikai jau 19.gadsimtā, kad to sāka izmantot savās praksēs vadošie ārsti. Mūzikas terapija-psihoterapeitiskā metode, kas ir balstīta uz mūzikas dziedinošo iedarbību uz cilvēka psihioemocionālo stāvokli. Kā pašu labāko metodi iesaka, nevis klausīšanos, bet pašu skaņas radīšanu- mūzikas instrumentu spēlēšanu, bet vislabāk dziedādāšanu. Īpaši iedarbīgi ir pūšamie instrumenti, kuru spēlēšanas laikā, arī elpošana pielāgojas mūzikas ritmam. Dziedot, balss saišu svārstības nododas organismam daudz lielākā mērā, nekā vienkārši klausoties- tādējādi dziedāšana ir pats efektīvākais ārstēšanās veids.
Ar mūziku pašlaik ārstē hipertoniju, neirozes, dzirdes un runas defektus bērniem, to izmanto akušieru praksē, ķirurģijā, zobārsniecībā, seksoloģijā, narkoloģijā, toksikoloģijā un daudz kur citur...
Aizkaitinātības mazināšanai:
J.S Bahs - 2.kantāte, Bēthovens- ‘’Mēnesnīcas sonāte’’
Trauksmes mazināšanai:
Šopēns – mazurkas un prelūdijas; Štrausa valši.
Naidīguma mazināšanai:
Bahs - itāļu koncerts; Haidns – simfonija;
Nomierinošā mūzika:
https://www.youtube.com/watch?v=-LXl4y6D-QI
Galvassāpēm:
https://www.youtube.com/watch?v=dj_n63vOfMI
https://www.youtube.com/watch?v=_is8Ru485HA
Roka ietekme: "Elles zvani’’
https://video.mail.ru/mail/star01710/1110…
Tom Kenyon
Viens no visslavenākajiem speciālistiem mūzikas dziedniecības jomā. Viņš ir dziednieks, mūziķis, dziedātājs, rakstnieks, kuram ir maģistra grāds psihoterapijā un divdesmit gadu pieredze šajā darbā. Savā praksē viņš to izmanto gan, lai paātrinātu ārstniecības procesu, gan lai paaugstinātu apziņas līmeni, gan lai sasniegtu garīgo apgaismību. Viņa ieraksti tiek veidoti tā, lai palīdzētu pavisam konkrētos veidos- trenēt redzi, atvērt sirds centru, mazināt nogurumu pēc lielām fiziskām slodzēm utml. Šie ieraksti izplatījās pa klīnikām visā pasaulē un tiek izmantoti ārstniecībā. Toms vada seminārus visā pasaulē, sintezējot savus paša pētījumus ar iepriekšējo dzīvju pieredzi. Tāpat viņš pārvalda Tibetas budisma praksi, ēģiptiešu alķīmiju, hinduismu un daoismu. Viņa semināru tematika ir ļoti daudzpusīga: tajos ir gan praktiskas zināšanas, gan mistērijas, gan samaņu prakses, darbs ar enerģijām, dziedāšanu, apziņas atvēršanu utt. Tāpat viņš ir Hatoru kanāls un mistiskā romāna ‘’Saprāta zagļi’’ autors. https://www.soznanie.info/kenyon_audio.html
Džefrija Tompsona meditatīvā mūzika
Dr. D. Tompsons- profesionāls mūziķis un dziednieks, sāka savus pētījumus saistībā ar skaņas ietekmi uz apziņas izmainīšanu dziednieciskos nolūkos jau 1981.gadā. Kopš tā laika viņš izstrādāja un patentēja vairākas mūzikas apstrādes tehnoloģijas un radīja virkni ierakstu, kuri iemantojuši milzu starptautisku atzinību no dziednieku, hipnoterapeitu, psihologu puses. Lielākoties tā ir aizraujoša kosmiska mūzika, ko speciāla skaņas apstrāde padara par spēcīgu līdzekli relaksācijai, stresa noņemšanai un vispārējai atveseļošanai. https://www.soznanie.info/thomp_audio.html
Stīvens Halperns
Slavens meditāciju un dziednieciskās mūzikas komponists. No 1971 gada, kad viņš sāka eksperimentēt ar mūzikas viļņu ietekmi uz apziņu, ņemot tālkā Kirliana fotogrāfijas, viņš vairāk kā jebkurš ir darījis, lai popularizētu mūzikas dziedniecisko spēku. Dr. Halperns izmanto mūziku, lai palielinātu organisma pašizdziedēšanās spēku, lai panāktu līdzsvaru un harmoniju. Izmantojot speciālu muzikālo aparatūru, viņš komponē mūziku, kura sinhronizē smadzeņu pusložu darbu, palielinot Alfa viļņu amplitūdu. Halperns ir vairāk kā 60 mūzikas disku, neskaitāmu rakstu un ikmēneša informatīvā biļetena autors. Halperna mūzika ir ideāls fons gan jogas nodarbībām, gan masāžai, meditācijām un visa vieda dziedniecības metodēm. Viņa ierakti tiek izmantoti ārstniecības iestādēs, aprūpes centros, skolās un birojos visā pasaulē. Viņa mūzika ir piepildīta ar gaismu un eņģeļu dziedinošo enerģiju. https://www.soznanie.info/thomp_audio.html
Roberts Haigs Coxons
Balstoties uz savu daudzpusīgo muzikālo pieredzi, viņš komponē īpaši skaistu dziedinošo mūziku. Neskatoties uz to, ka Roberts ar abām rokām spēlēt klavieres sāka jau pusotra gada vecumā, nopietni tam viņš pievērsās deviņos gados un jau vienpadsmit gadu vecumā sāka komponēt mūziku pats, profesionālo karjeru uzsākot 17.gados. Viņš spēlēja dažādas populārās mūziķu grupas, vadīja nelielu orķestri, strādāja par pasniedzēju skolā, rakstīja mūziku kinofilmām. Tad viņš aizgāja no lielās skatuves, lai sarakstītu savu pirmo albūmu Cristal Silence 1986.gadā, kas zibenīgā ātrumā kļuva par hītu. Tas ir vairākas reizes nominēts prestižām balvām un jau daudzus gadus atrodas New Age mūzikas topu virsotnēs ne tikai dzimtajā Kanādā, bet arī citur pasaulē.
Mazāk zināma ir Roberta tīri zinātniskā interese par mūziku, meklējot tos momentus, kad mūzika visdziļāk skar cilvēka dvēseli un izdziedina to. https://www.e-puzzle.ru/forum/lofiversion…
Klasiskās mūzikas klausīšanās pārveido gēnus, kas atbildīgi par smadzeņu darbību
Kādā somu pētījumā atklāts, ka klasiskās mūzikas klausīšanās pozitīvi ietekmē gēnu darbību gan mūziķiem, gan citu profesiju pārstāvjiem. Visi pētījuma dalībnieki klausījās Mocarta Vijoļkoncertu Nr. 3 Sol mažorā, kas ilgst apmēram 20 minūtes.
Lai gan mūziku klausās teju visas kultūras, bioloģiskā predispozīcija, kādēļ cilvēkiem ir vēlme to darīt, arvien ir neskaidra. Saskaņā ar šo pētījumu, mūzikas klausīšanās rosina un aktivizē gēnus, kas saistīti ar dopamīna jeb labizjūtas hormona producēšanu. Klausoties Mocartu, uzlabojās arī sinaptiskie neirotransmiteru procesi, mācīšanās un atmiņas kapacitāte un samazinājās to gēnu aktivitāte, kas mediē neirodeģeneratīvo risku. Gēns ar nosaukumu SNCA zināms kā Pārkinsona slimības riska gēns, un tā aktivitāte nozīmīgi mazinās Mocarta mūzikas klausīšanās laikā.
Atklājumi rosina pētniekus turpināt šo pētījumu zinātnisko sēriju, mēģinot noteikt arī citus mūzikas uztveras molekulāros mehānismus un priekšrocības.
Avots: Chakravarthi Kanduri, Pirre Raijas, Minna Ahvenainen, Anju K. Philips, Liisa Ukkola-Vuoti, Harri Lähdesmäki, Irma Järvelä. The effect of listening to music on human transcriptome. PeerJ, 2015; 3
No Intas Vītolas, 2010 un citiem resursiem.