-Pieejamajos projekta aprakstos nav saprātīga redzējuma, kur skolas uzsākšanas vecums, bērna mācību slodzes nosacījums būtu arī zināšanu kvalitātes un psiholoģiskās harmonijas garants. Gluži pretējās domās ir bērnu neirologi, apgalvojot, ka skolas gaitu uzsakšana 6 gadu vecumā ir ārkārtīgi liels stress tieši šajā periodā, kad notiek nopietnas pārmaiņas bērna nervu sistēmā.
-100 pilotskolās rit mistiska aprobācija, pamēģināšana, kas visticamāk nedos pietiekami pilnvērtīgu un objektīvu redzējumu, kā rezultātā kompetenču tēmu varētu atzītt par pietiekami sagatavotu, pārdomātu un ieviešanai deīgu.
-Likuma izstrādē noteikti bija jābūt iesaistītiem augstākās raudzes izglītības speciālistiem. Bet nekā, nav ne pedagoģisku skaidrojumu, ne pierādījumos balstītu pamatojumu.
-Būtu dabiski, ja tik lielas pārmaiņas balstītos nepārprotamā un pamatotā nepieciešamībā. Vai tik liela un dārga reforma vajadzīga, vai uzlabojumi nevarēja ienākt mācību procesā dabiski, pakāpeniski un bez papildu resursiem? Bet kad gara acīm jau tiek tērēti 12 eiropas miljoni, apetīte ir neizmērojama. Ir nauda un tā jāapgūst ar visvieglākajiem līdzekļiem – ar tukšu pļāpāšanu.
-Kompetenču pieeja aprakstīta pārgudrā, samežģītā, muļķīgā un nesaprotamā hibrīdvalodā, kur slikti pārtulkoti jēdzieni nebeidz pārsteigt viens pēc otra. Piemēram – cieņpilns, jēgpilns, drošumspēja, iedevums, atdevums, lietpratība, pratība, izpratība, caurvijas, modulis, summatīvs, formatīvs, kognitīvs, meta kognitīvs…
-Jaunais mācību saturs ir pārsātināts ar ideoloģiju, gluži kā zinātniskais komunisms padomju laikos. Redzams, ka, izmantojot izglītību, aktivizējas arī citi valstij un latvietībai kaitīgi centieni ar nolūku iepotēt mūsu identitātei un valsts Satversmei neatbilstošu ideoloģiju – kā globālā pilsonība, partnerattiecību dominance pār ģimenes vērtībām, nacionālās kultūras atšķaidīšana ar miglaino “daudzkultūru vidi”, dzimuma definīcijas staipīšana, tikumību saraksta mākslīga stādīšana, to izraušana no konteksta un afišēšana, kā arī citas pseidoliberālas manipulācijas ar nenobriedušiem prātiem.
-Piesedzoties ar kompetencēm, pie ES naudas ir tikuši latviešu valodas nīdēji, kuri izmanto ES naudu, lai ar reformas palīdzību dotu nāvējošu triecienu latviešu valodas mācīšanai pamatskolā. ES naudas kampēji piedāvā atcelt atsevišķu latviešu valodas eksāmenu pēc 9. klases, saglabājot īpašu eksāmenu angļu valodā. Latviešu valodas killeri aizsedzas, klāstot, ka tieši to pieprasa Eiropas Savienība.
- Reforma, kas nosaka, ka vispārējās izglītības iestādēs pakāpeniski pāries uz mācībām valsts valodā, ir kļūdaini uzbūvēta pēc savas būtības un iet uz nepareizo mērķi. Ja mērķis ir integrēt sabiedrību, tad ir jāveido nevis krievu skolas, kur visi mācās latviski, (tas realitātē ir šīs reformas rezultāts, ko piedāvā Šadurskis), bet ir jāveido vienotas skolas, kur visi mācīsies kopā. Šobrīd ir dublējošas skolas, paralēli stāvošas – latviešu un krievu, ļoti tuvu. Viņas ir jāapvieno. Jāvada vienoti un tiešām ir jāveido skolas, kur latviešu, krievu un cittautiešu bērni mācās kopā savā valodā.
- Reformas ietvaros darbu zaudējuši 77 pedagogi. Vidēji šāds pretendentu skaits varētu būt arī 2019.un 2020.gadā.
- Nav skaidrības par internātskolu reorganizāciju. Izglītības reformu plāni ir arī atteikties no speciālajām un vakarskolām.
- Kopš 1997. gada slēgtas 332 skolas, šogad tiks likvidētas vēl 29 skolas un 11 tiks «pazeminātas».
Avoti:
Kompetenču izglītība – reformas bez vajadzības
Kompetenču falsifikatori
Nav skaidrības par internātskolu reorganizāciju
'Attīstībai/Par!' kritiska par izglītības reformu un aicina veidot vienotu skolu sistēmu
Mans viedoklis par izglītības reformu (Jūlija Stepaņenko)
Grozījumi Izglītības likumā
Izglītības reformu plāni - atteikties no speciālajām un vakarskolām
Skolu reforma: Pirmspensijas vecuma skolotāji zaudē darbu un solītās sociālās garantijas nesaņem
Uzzini, kuras skolas šogad plāno slēgt un reorganizēt
Kopš 1997. gada «pastalu valstī» slēgtas 332 skolas
Šogad tiks likvidētas 29 skolas, vēl 11 tiks «pazeminātas»
Skolu tīkla optimizācija varētu prasīt vairāk nekā puses Latvijas skolu slēgšanu; pedagogi sašutuši